„Kdo se chce odrazit, musí na dno. Co když tam ale zapadne do bahna maloměsta? Nabízíme rytmizovaný návod, jak z toho ven s písní na rtu.“ - Jan Hanzlík, spoluautor
„Měli bychom si uvědomit, že život je skvělej!“ – Tomáš Dianiška, spoluautor a režisér
Dudák, ajťák a týpek, co chce v bytě pěstovat trávu… Dvě poněkud nepraktické dívky Anna a Dáša hledají pod tíhou jejich finanční situace spolubydlícího a mezi případnými zájemci si nakonec vyberou nenápadného kluka ze Zlína. Jenže na první pohled rozumné rozhodnutí jim nečekaně obrátí život naruby. Když v batohu najdou podivný balíček, souhra vzniklých situací je zavede do drogového podsvětí a dokonce je přinutí zapojit se do války gangů. Vztah obou dívek projde velkou zkouškou; musí se snažit zachránit jedna druhou a rozhodovat se mezi zlým a ještě horším.
Podaří se jim z toho vybruslit?
„Je to dravá komedie se spoustou zvratů o tom, co všechno se může stát, když potřebujete rychle získat balík peněz. Všichni si občas představujeme, co by se stalo, kdybychom náhle, nelegálně, pohádkově zbohatli a jak bychom se zachovali tváří tvář smrtelnému nebezpečí. My vám to ukážeme, abyste se do toho dostávat nemuseli,“ říká režisér Tomáš Dianiška a doplňuje, že před lety začínal v Liberci a sám měl rapovou kapelu: „Jmenovali jsme se Pipinky pi*o, hráli jsme po premiérách a na večírcích. Teď jsme se poskládali v plné, napěchované sestavě a muzikál je tu! Čirá radost.“
Dravou komedii Noc zlomených nehtů napsali Lenka Veverková, Jan Hanzlík a Tomáš Dianiška, který se ujal také režie. Inspirovali se audioseriálem Sněženky a gangstři, který pro divadelní uvedení výrazně přepracovali. První tuzemský rapový muzikál uvede ve světové premiéře pražské Divadlo pod Palmovkou.
Noc zlomených nehtů propojuje rap, humor, kontroverzi i napětí a divákovi nabídne mimořádně intenzivní zážitek. Rapované texty pro inscenaci napsal Kato aka Def aka Deph, frontman skupiny Prago Union, bývalý šéf kultovní skupiny Chaozz a významný představitel české hip-hopové scény. Na libeňské scéně se představí živá kapela v osvědčeném složení Jakub Hlobil, Jan Nikendey a Sebastian Lang. Hereckých partů se pod režijním vedením oceňovaného Tomáše Dianišky zhostí nejen stálice souboru Divadla pod Palmovkou – Ivana Wojtylová, Jan Teplý, Martin Němec či Jaroslav Blažek a vzácný herecký host Karolína Baranová – ale také nové talenty, kteří uspěli v hereckém konkurzu: Kateřina Hrdinová, Lucie Michálková, Teodor Dlugoš a Tomáš Vardan posílení zkušeným Petrem Reifem.
světová premiéra: 20. září 2024
délka představení: 2 hodiny 10 minut, včetně přestávky
Představení je vhodné od 15 let.
V představení se používá stroboskop.
⭐⭐⭐⭐⭐
Mediální recenze:
"Dianiškův osobitý režijní rukopis se naplno projevil v pointách dialogů a nečekaných komplikacích děje. Svůj chytrý humor dotahuje ad absurdum, komiksová nadsázka a až neuvěřitelné situační zvraty jsou v jeho režii zdrojem komična a absurdna, které nenechají diváka vydechnout. Nedílnou, ne-li stěžejní součástí tohoto muzikálu je samozřejmě hudba. Přiznám se, že mě představa návštěvy rapového muzikálu poněkud zneklidnila. Nejsem zrovna znalec ani fanoušek tohoto stylu a měla jsem tak trochu strach, jak - ohlušena rapem – vydržím až do konce. Mé obavy však byly zcela liché a musím uznat, že hudební složka inscenace je skvělá. Dotváří podstatně dojem z celého kusu a je velice nápaditě a melodicky komponovaná."
Štěpánka Nohýnková, 90 %, kultura21.cz
"Spříznění mileniálové tak ocení narážku na stolní hru Dostihy a sázky, narkomanku Katku a především účast Kata a jeho texty. Hudební čísla mají švih i spád, pomáhá jim živá kapela i třeba působivý přednes hostující Karolíny Baranové. (…) Herecky zaujmou jak akvizice souboru (tedy Kateřina Hrdinová a Lucie Michálková v hlavních rolích či zkušený Petr Reif v úloze jednoho ze zloduchů), tak i zdejší herecká stálice Jan Teplý. Ten si roli zlínského mafiána Viktora vysloveně vychutnává. I proto patří hudební čísla s touto postavou k nejlepším částem večera."
Tomáš Šťástka, 75 %, idnes.cz
"Další z řady Dianiškových inscenací, která hojně využívá jeho obliby a znalosti žánrových filmů a vychází z nich, jejich zákonitostí i klišé. Znalec najde řadu konkrétních odkazů, ale být znalcem není nutné. Tak dobře inscenace funguje sama o sobě jako zábavná parodie žánrových stereotypů a intenzivní jízda. Tam, kde v první části výrazně využívá slibovaného rapu, přináší i něco nového proti předchozím podobným kouskům. Když rapu ubývá, slábne v druhé části i slušné tempo. I tak inscenace baví. Nepřináší významně víc než zábavu, velmi podařené zapojení nových tváří souboru DpP a skvělý zpěv K. Baranové, ale ta zábava je velmi dobrá."
Iva Bryndová, 70 %, iDivadlo.cz
"Z posledních her Tomáše Dianišky (Tajemný pan Zet, Den zúčtování) jsem měl pocit jisté autorské vyčerpanosti, ale tahle parodická jízda mi padla do noty. Kdo očekává nějaké hlubší poselství, bude asi zklamaný, ale pro odreagování a pobavení je tahle inscenace ideální. Je plná černého humoru a popkulturních odkazů, tentokrát hlavně tarantinovského ražení. Označení rapový muzikál je trochu nadnesené, jelikož rap je zde spíše kořením a ke konci představení se téměř vytrácí. Je fajn, že se tentokrát autor nezamotává do příliš velkého množství vedlejších linií a přímočaře směřuje k cíli. Hercům nadsázka svědčí, neodolatelná je hlavně K.Baranová."
Lukáš Dubský, 80 %, i-divadlo.cz, 10. 2. 2025